WebShop

zondag 8 mei 2011

Interviews met de makers van de Stripkrant - Deel 3: Stephan Timmers

Je hebt twee functies bij de BNS en de BNS-Stripkrant, vertel er eens wat over?
Ik werd gedwongen... haha, nee hoor! Ik had eerder al het idee om mij vrijwillig in te zetten voor de BNS, en had me daarom opgegeven voor de redactie van de stripkrant. Dat later Hanco mij vroeg voor het bestuur, voor de PR, is eigenlijk toeval.

Ga je een strip leveren voor Stripkrant 2?
Jazeker! Een krant kan niet zonder voorpagina, artikelen en... een puzzel! Ik ga mijn best doen een puzzel in stripvorm te maken, waar natuurlijk ook wat mee te winnen is. Zo kunnen we als redactie meteen de 'impact' en verspreiding van zo'n krant monitoren. Hoe dat er precies uit gaat zien? Tja...


Nog nieuwtjes te melden, waar ben je op dit moment mee bezig?
Een aantal opdrachten, waaronder voor 3FM. Ik verdien geen dikke boterham met het striptekenen, maar kom wel rond, en dat vind ik het belangrijkste. Ik geniet van tekenen, en ik sta elke ochtend blij op dat ik weer aan de slag mag! 


Welke collega tekenaar (binnen of buitenland) verdient jouw aanbeveling?
Ik vind het werk van Eric Heuvel en Marc Verhaegen fantastisch. Aangezien ik zelf echt in de educatieve tak van het striptekenen zit, zijn zij mijn voorbeelden. Zowel qua tekeningen als scenario's. Oh, en zelf bewonder ik nog Keno Don Rosa, de Duck-tekenaar.


Waar kan de lezer die onbekend is met je strips, je werk vinden?
Voornamelijk in mijn webwinkel, www.totalshot.nl, maar toch ook wel op scholen! Dit jaar komt alweer mijn zesde educatieve album uit, en ik hoop werkelijk dat het fenomeen 'strip' nog meer ingeburgerd raakt in het onderwijs... strips helpen het leren makkelijker te maken, da's een feit. Alleen moeten de docenten daar nog van overtuigd worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten