WebShop

zondag 28 augustus 2011

Interviews met de makers van de Stripkrant - Deel 9: Mars Gremmen

Jouw strip sierde de achterpagina van de eerste BNS-Stripkrant, was je daar blij mee?
Liever had ik hem op de cover zien staan.


Maar ik wil hier niet de ontevreden, oude man uithangen, dus ja, er ging een licht gevoel van blijdschap door het Mars Gremmen-lichaam.


Je gaat ook weer een strip leveren voor Stripkrant 2 vernamen wij tot onze vreugde?
Jazeker. Samen met medescenarist Jan van Die heb ik een pagina Mac & Maggie voor de krant gemaakt. Mac en Maggie zijn voor de gelegenheid éénmalig overgelopen uit Apple-gebruikerstijdschrift MacFan. 


Nog nieuwtjes te melden, waar ben je op dit moment mee bezig?
Ik ben o.a. bezig met mijn vaste cartoontjes voor Eppo stripblad. Daarnaast heb ik een drietal strippagina's voor de in september te verschijnen nieuwe Nederlandse Mad gemaakt. En ik ben een uitgeverij aan het polsen of hij interesse heeft in een albumuitgave van mijn ouwe Sjors & Sjimmie-Stripblad-strip Trix. Want ik vind mijn album-oeuvre veel te klein. 


Welke collega tekenaar (binnen of buitenland) verdient jouw aanbeveling?
Hier aan de muur heb ik een krantenpagina uit 1928 hangen van de Amerikaanse strip Polly And Her Pals. Geschreven en getekend door Cliff Sterrett. Meerdere keren per dag loop ik er langs (hij hangt naast de toiletdeur) en het wonderlijke is dat ik er maar niet op uitgekeken raak. De frisse, smaakvolle, mooie, grappige tekeningen blijven me aan de lopende band (ik heb een kleine blaas) plezieren alsof het niets is. Polly And Her Pals is voor mij het beste bewijs dat strips een buitengewoon hoge kwaliteit kunnen hebben.


Waar kan de lezer die onbekend is met je strips, je werk vinden?
In de Mars Gremmen-stripshop natuurlijk!
En in de al eerder genoemde tijdschriften.
En in Por Dios.
En in mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten