WebShop

maandag 27 juni 2011

Interviews met de makers van de Stripkrant - Deel 6: Jeroen Steehouwer

Je maakte de strip 'Kees de Bruin en vrienden' voor de eerste BNS-Stripkrant, vertel er eens wat over?
De pagina van Kees en vrienden zou het begin moeten zijn van een serie. Via korte silly anekdotes uit zijn wereldje kom je langzaam in contact met een reeks personages, allen bezig met hun eigen plot maar allen ook opzoek naar hetzelfde; aandacht, liefde, gemeenschap. De vorm is geïnspireerd op Stumble inn, mijn lievelingsstrip van G. Herriman.

Ga je een strip leveren voor Stripkrant 2?
Jazeker! Ik ben al klaar joh.


Nog nieuwtjes te melden, waar ben je op dit moment mee bezig?
Ik rond net deel 1 van Puppy af, een strip op tekst van Frans Leenheer. Dit jaar te lezen op het www. En start net met een who dunnit voor stripblad Eppo, op tekst van Ger Apeldoorn.


 Welke collega tekenaar (binnen of buitenland) verdient jouw aanbeveling?
Ik volg Rabate met bijzondere aandacht. Een stripmaker die ik op alle fronten, tekenkeuzen en inhoudelijk serieus neem. En ik verwonder me constant om Luc Cromheecke. Ik ben jaloers op de vorm die hij heeft gevonden. En natuurlijk Frans Leenheer, mijn tekenpartner in crime en nog steeds mijn grootste inspiratie.


Waar kan de lezer die onbekend is met je strips, je werk vinden?
In de Eppo, op het web: http://jeroensteehouwer.nl én in de stripwinkel waar je mijn albums kunt kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten